
www.mertek.eu

MÉR TÉK

MÉD I A E L E M ZŐ

MŰH E L Y

2021 . S Z E P T E M B E R

ELEMZÉS

SZÚRÓ
PRÓBA
38.



„Informál. Kulturál. Szórakoztat. – A közös élményeken keresztül.” Ezek a tagolatlan, illetve hiányos 

mondatok szolgálnak a közszolgálati médiaszolgáltató küldetésének1 szlogenjeként, amit a Duna 

Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. honlapján olvashat az odatévedő látogató.  

Nem kevesebbet állít magáról a törvény erejénél fogva közszolgálatinak nevezett médiaszolgáltató, 

mint hogy Magyarországon egyedül ő képes a jelentős közösségi események közvetítésével, a fontos 

közéleti kérdések megvitatásával a valódi társadalmi egység megteremtéséhez hozzájárulni. 

Kinyilatkoztatja, hogy egyedül a Közmédia (sic!) műsorai, tartalmai és szolgáltatásai alapulnak a 

közösség hosszú távú érdekein, szem előtt tartva a fogyasztói igényeket is. Egy nagyra törő vállalással 

zárul a küldetésről szóló kinyilatkoztatás: „a Közmédia az informálás, a szórakoztatás és kultúránk 

fenntartása révén … minden ember számára a legfontosabb, életminőséget javító köz-szolgáltatás 

szeretne lenni”.  

A Szúrópróba sorozatunkban a közmédiának műsorkínálatának csak egy, bár kiemelt jelentőségű 

szegmensével, a televíziós hírműsorokkal foglalkozunk, de jórészt éppen ezekben a műsorszámokban 

kellene megtörténnie „a fontos közéleti kérdések” megvitatásának a „valódi társadalmi egység” 

megteremtése jegyében. A szeptember 29-i híradókat vizsgálva arra helyeztük a fókuszt, hogyan járul 

hozzá a „valódi társadalmi egység” létrejöttéhez az állami televízió.  

Mind az este hattól, mind a fél nyolckor kezdődő műsorokban az eredmények és sikerek bemutatásán 

volt a hangsúly. Magyar és közép-európai sikerek adták egyfelől a hírműsorok témáját, így hírt adtak 

arról, hogy visszakapják a gyermeket nevelő szülők jövőre az idén befizetett személyi 

jövedelemadójukat, és 200 ezer forintra növekszik a minimálbér, ezen kívül beszámoltak Orbán Viktor 

csehországi látogatása kapcsán a virágzó cseh-magyar kapcsolatokról, és arról, hogy Közép-Európa 

nélkül a nyugati gazdaságok nem tudnak működni, valamint, hogy növekszik Közép-Európa befolyása 

az Unióban. Az esti híradóban hosszabb összeállítást közöltek Áder Jánosnak az Európa Tanács 

parlamenti közgyűlésén elmondott, a környezetvédelemmel foglalkozó felszólalásáról, felsorolva a 

klímasemlegesség érdekében elért magyar intézkedéseket és eredményeket.  

Nagyobb terjedelmű összefoglalót kapott a hazai és az európai vírushelyzet, az adás végén pedig a 

vadászati kiállítás kísérő programjaként a vadgazdálkodásról és természetvédelemről szervezett 

konferenciáról, valamint a kiállítás „programdömpingjéről” készítettek riportokat, a 10 perces blokkot 

a Dubai Világkiállítást promotáló műsorelem zárta. 

Az ellenzék háza táján az állami híradó szerint nem történt semmi említésre méltó, ugyanis ez 

alkalommal, 2021. szeptember 29-én, egy nappal az ellenzéki előválasztás után, a szavazatszámlálás 

napján nem számoltak be egyetlen hírben sem az ellenzéki pártok eseményeiről, sőt a több százezer 

választót aktivizáló ellenzéki előválasztás részvételi adatairól sem esett szó. Elmaradt a máskor 

szokásos „pártpercek”; „saját jogú” ellenzéki témák nem jelentek meg, noha az MTI is hírt adott egy-

kettőről,2 bár másokat, például az LMP információszabadság-napi közleményét az állami hírügynökség 

nem tette közzé3. Maga az ellenzék viszont téma volt, 11-12 perces blokkokat szenteltek annak, hogy 

lerántsák a leplet az állítólagos ellenzéki machinációkról a gyermekvédelmi törvény elleni brüsszeli 

támadás, vagy a ElkXurtuk film vetítéseinek szabotálása kapcsán, és hogy nyomatékosítsák, minden 

ellenzéki akció mögött Gyurcsány Ferenc áll. Ezek az ellenzéket negatív színben feltüntető beszámolók 

1 https://dunamsz.hu/kuldetes/?lang=hu_hu 
2 https://lmp.hu/aktualitasok/633-811-en-vettek-reszt-az-elovalasztason/ 
3 https://lmp.hu/aktualitasok/megtagadta-az-mti-az-informacioszabadsag-napjan-az-lmp-kozlemenyenek-kozzetetelet/ 

https://lmp.hu/aktualitasok/633-811-en-vettek-reszt-az-elovalasztason/
https://lmp.hu/aktualitasok/megtagadta-az-mti-az-informacioszabadsag-napjan-az-lmp-kozlemenyenek-kozzetetelet/


a nemzeti főadó, a Duna televízió híradójának több mint az egyharmadát tették ki, a fél nyolcas 

nagyhíradó sporthírek nélkül számított műsoridejének pedig az egynegyedét.  

 

Elöl járunk a (klíma)harcban 

Az állami hírműsorokban a környezetvédelemről nem sokszor esik szó, arról azonban mindig 

beszámolnak, ha Áder János államfő, aki magát a klíma- és bolygóvédelem első számú hazai 

szószólójaként határozza meg, megnyilatkozik valamilyen kérdésben. A szeptember 29-i adásban 

Ádernek az Európa Tanács strasbourgi parlamenti közgyűlésén elmondott beszédéről készítettek négy 

és fél perces összefoglalót, amelyben a köztársasági elnök a 2015-ös párizsi klímamegállapodással 

összefüggésben arra figyelmeztetett, hogy távolabb vagyunk a párizsi céloktól, mint az elfogadás 

pillanatában voltunk. A híradásból kiderült, ez főként globálisan értendő, a problémák a körülöttünk 

lévő országokban jelentkeznek, amit a természeti katasztrófák, például a németországi és belgiumi 

árvizek, az oroszországi erdőtüzek is jeleznek. Magyarország azonban eredményes. Áder sikerekről 

szóló listáját a hírműsor részletesen leközvetítette: hazánk már 32%-kal csökkentette a szén-dioxid 

kibocsátását, törvénybe foglalta, hogy 2050-re eléri a klímasemlegességet. Megszűnik a szén 

energetikai célú felhasználása, minden esztendőben megduplázzuk a naperőművi kapacitásunkat, 

2030-ra csak elektromos meghajtású buszokat állítunk forgalomba, és addigra magyarországi 

áramtermelés 90 %-a is már CO2 mentes lesz. A műsorelemben bejátszottak egy részletet az ENSZ 

főtitkárának, Antonio Guaterresnek az ET-nek küldött videoüzenetéből, Németh Zsolt fideszes 

képviselő, a magyar külügyi bizottság elnöke pedig arról nyilatkozott, hogy a környezetvédelemnek az 

emberi jogok közé kellene tartoznia.  

Mindezekből az intézkedésekből az állami hírműsor közvetítése révén az a kép bontakozott ki, hogy 

Magyarország, azaz a magyar kormány, a környezetvédelem érdekében rendkívül elkötelezett politikát 

folytat. Azon kívül, hogy a mindennapokban ezzel ellenkező, antizöld intézkedésekkel szembesülhet az 

állami híradó nézője is, a fakivágásoktól a települések túlkövezéséig, a Paks II. programtól a Fertő-tavi 

és balatoni beépítésekig, az Áder János által sikerként tálalt 2050-es klímasemlegességi céldátum 

elérésének a módját illetően vannak szakmai kételyek. Magyarország jelenleg a szennyezőbb országok 

közé tartozik a GKI vizsgálata4 szerint, a szén-dioxid csökkentés mértéke terén az Unióban a 

középmezőnyhöz tartozunk. 

A kormány szeptember 10-én fogadta el az EU-s kötelezettség mentén elkészített Nemzeti Tiszta 

Fejlődési Stratégiát5, amely a klímasemlegesség megvalósulásához vezető útirányokat vázolja fel. Az 

európai államok stratégiáit, így a magyart is, az Európai Klíma Akcióhálózat (Climate Action Network) 

kormányoktól független tagjai értékelték.6 A hírműsor napján nyilvánosságra hozott jelentésükben azt 

állapították meg, hogy a stratégia akkor mutathat helyes irányt a törvényben kitűzött 

klímasemlegességhez, ha az három felvázolt lehetőség közül azt az utat választja, amely szakít az 

atomenergiától és az orosz gáztól való függőség kényszerpályájával, és az energiahatékonyság 

fokozása és a megújuló energiaforrások széles skálájának kiaknázása mellett teszi le a voksát. Áder 

János felszólalásából az állami hírműsor a drámai európai, illetve globális helyzetre vonatkozó 

állításokat és a hazai sikeres klímaharcot emelte ki, azt sugallva ezzel, hogy a természeti katasztrófák 

 
4 https://piacesprofit.hu/klimablog/magyarorszag-is-a-szennyezok-kozott-kemeny-feladat-lesz-a-klimacelok-
elerese-az-eu-nak/2/ 
5 https://kormany.hu/dokumentumtar/nemzeti-tiszta-fejlodesi-strategia 
6 https://mtvsz.hu/hirek/2021/09/ne-feledjuk-nemzeti-strategiak-a-klimasemlegesseg-zalogai 

 

https://mtvsz.hu/hirek/2021/09/ne-feledjuk-nemzeti-strategiak-a-klimasemlegesseg-zalogai


elkerülik Magyarországot, mert a kormány időben meghozza a helyes lépéseket a klímavédelemben. 

Ez azonban helytelen, leegyszerűsített üzenet. A létező szakmai kritikák bemutatása nélkül nem 

alkalmas a tájékoztatás arra, hogy a környezetvédelem ügyében a nézők a releváns információk alapján 

önállóan alakíthassák ki álláspontjukat például a magyar helyzetről.  

 

Dezinformálás felsőfokon – a tények kontra kormányzati narratíva  

Az állami hírműsoroknak állandó témája a sikerpropaganda mellett a magyar kormány „Brüsszellel” 

szemben folytatott harca, a „Brüsszelből” érkező nyomás elhárítása érdekében megtett 

erőfeszítésekről szóló részletes beszámolók. Ezekben az a közös kiinduló pont, a közvetített 

kormányzati narratíva, hogy Magyarországot mindig igaztalanul vádolják, a támadások pedig valójában 

a magyar szuverenitás ellen irányulnak, legyen szó migrációról, az uniós pénzek elosztásáról vagy a 

gyermekek egészséges lelki, testi, szellemi fejlődéséről.  

Az ilyen híranyagokra az a jellemző, hogy van minimális ténybeli alapjuk, ám a feldolgozásmód 

egyértelműen elfogult, és a féligazságot megalapozatlan információkkal, álhírekkel tudatosan nagy 

hazugsággá kerekítik. Nem követik a hiteles és pontos tájékoztatásra vonatkozó, a Közszolgálati 

kódexben lefektetett irányelveket, a nézők kormánypropagandát láthatnak kiegyensúlyozott 

tájékoztatás helyett.  

A vizsgált adásban Hidvéghi Balázs fideszes EP képviselő arról értekezett, hogy a gyermekvédelmi 

törvény miatt támadja Brüsszel Magyarországot, mert Magyarország nem akarja beengedni az LMBTQ 

aktivistákat az óvodákba. Ezért küldtek egy bizottságot Magyarországra, amelynek tagjai LMBTQ 

aktivisták és migránspárti politikusok, idézte a hírműsor az Origo előző napi cikkét. Az online lap szerint 

a bizottságnak eleve olyan tagjai vannak, akik Magyarország-ellenesek, a vezetője folyamatosan bírálja 

hazánkat, most épp a gyermekvédelmi törvény miatt. Egy másik tag pedig vállaltan leszbikus svéd EP 

képviselő, aki, hangsúlyozták, két éve a költségtérítését szabálytalanul használta fel, és aki szerint a 

gyermekvédelmi törvény csorbítja a jogállamot. A bizottság tagja továbbá a momentumos Donáth 

Anna is, aki folyamatosan a hazáját támadja Brüsszelben, visszhangozták a fideszes vádakat az állami 

híradóban. Felhánytorgatták, hogy a bizottság Budapestre érkezése után az utcán megállítva nem volt 

hajlandó válaszolni az M1 azon kérdésére, hogy mi a probléma a gyermekvédelmi törvénnyel. Utóbb 

persze tartott a bizottság hivatalos sajtótájékoztatót7 a tapasztalatairól, de egy nappal később az már 

nem volt érdekes az állami híradónak. 

A híradásban bejátszották az Alapjogokért Központ projektvezetőjének a Kossuth rádióban elmondott 

szavait, aki egyszerűen csak a „heten vannak, mint a gonoszok” bon mot-nak szánt megjegyzéssel 

illette a bizottság tagjait. (Az Origo „őrült nők delegációja”8 minősítését azért nem merték 

kihangosítani.) Hidvéghi Balázs erre az alkalomra készített videóját is bejátszották, aki kinyilatkoztatta, 

„ha Gyurcsány és az emberei kerülnének hatalomra, sorra teljesítenék az összes brüsszeli elvárást: 

betelepítenék a migránsokat és ráengednék a gyerekekre az LMBTQ aktivistákat.” A műsorelemben 

megszólalt még Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter is, aki tovább pontosította a 

bizottság tevékenységével kapcsolatos álláspontot: Magyarország gyalázása miatt érkeznek az illetők, 

hogy a nem túl jó állapotban lévő magyar ellenzéknek elvtársi segítséget nyújthassanak. 

 
7 https://hu.euronews.com/2021/10/01/elo-a-jogallamisagot-vizsgalo-ep-bizottsag-sajtotajekoztatoja-
budapesten 
8 https://www.origo.hu/itthon/20210930-hidveghi-balazs-orult-nok-delegacioja-a-hazankba-erkezo-libe-
bizottsag.html 



Ha a híradást megvizsgáljuk, egyetlen tényt találunk, ami kétségkívül igaz: Magyarországra érkezett az 

Európai Parlament Állampolgári Jogi, Bel- és Igazságügyi Bizottságának (LIBE) a delegációja. Ennél több 

valódi és hiteles információ nem lelhető fel az állami televízió tájékoztatásában. A kiindulás is hamis – 

a LIBE bizottság nem a kormány által következetesen gyermekvédelminek nevezett, a valóságban 

homofób kirekesztésre vonatkozó szabályokkal megtűzdelt törvény miatt vizsgálódik, hanem 

utóvizsgálatot folytatott azzal kapcsolatban, hogy a magyarországi jogállamiságról az Európai Bizottság 

és az EP által elfogadott 2018-as Sargentini -jelentést követően mi történt a kifogásolt területeken. A 

bizottság megbízatása arra terjedt ki, hogy a jogállami normák magyarországi érvényesüléséről 

tájékozódjon, és azt is fel akarták mérni, milyen mértékben érvényesül a sajtó és a tudományos élet 

szabadsága hazánkban.  

A kormány természetesen tisztában volt a bizottság mandátumával, hiszen ezért szerveztek 

találkozókat a belügyminiszterrel, az igazságügyminiszterrel, a Kúria és az Alkotmánybíróság 

képviselőivel. A tények azonban nem zavarták az állami híradót, ők azt a kormánypárti üzenetet 

közvetették, hogy Brüsszel LMBTQ aktivistákat akar rászabadítani az óvodás gyerekekre, és meg is 

teszi, ha az ellenzéken múlik. Ennek a narratívának valóságalapja nincsen, teljes dezinformáció, amit 

viszont a kormánypárti politikusok megszólalásai nyomán teljes hangerővel hirdet az állami televízió.  

Szúrópróbáink során ritkán találkoztunk az állami hírműsorban ennyire félrevezető, a valós 

történéseket teljes mértékben figyelmen kívül hagyó, hírként tálalt színtiszta propagandával. A 

médiatörvényben vagy a Közszolgálati kódexben körülírt közszolgálatisághoz ennek a tájékoztatásnak, 

hírszolgáltatásnak semmi köze nincs, nem is nevezhető annak. Még csak nem is egyszerűen elfogult, 

véleményes tartalmakat közzétevő médiaszolgáltatás zajlik a „mindannyiunk közös 

áldozatvállalásából” fenntartott tartalomgyártó állami vállalatnál. A közéleti tematikájú műsoraival 

kizárólag a kormányt szolgálja, a műsorok szerkesztését a kormányzati elvárásoknak megfelelően 

alakítja, a küldetésének céljai között megfogalmazott „valódi társadalmi egységet” úgy kívánja 

megteremteni, hogy a kormánypárti világot magasztalja, az azon kívüli világot pedig jelentéktelennek 

és ellenségesnek ábrázolja.  

 

Hír helyett vélemény 

Az ellenzéki előválasztásról az állami hírműsorok sokáig nem vettek tudomást. Az előválasztás kezdetét 

megelőzően egy alkalommal, az első miniszterelnök-jelölti vitát követően, szeptember 14-én az M1-

en9 az Alapjogokért Központ elemzője igyekezett az „előválasztásnak nevezett procedúra” jelentőségét 

kisebbíteni, Gyurcsány Ferenc rendezte színjátékként aposztrofálva az ellenzéki összefogás 

megmérettetését. Az előválasztás 10 napja alatt aztán semmilyen híradás nem jelent meg az állami 

médiaszolgáltatásban róla, de még az állami hírügynökség hírlistájában is hiába keresnénk az 

előválasztásról szóló beszámolót, nem született egyetlen hír sem az országszerte százezreket 

megmozgató politikai eseményről.  

Az állami híradó egy nappal az előválasztás után foglalkozott a témával. De ekkor sem tudósított róla 

tárgyszerűen és hitelesen. Alapvető információk maradtak ki a tájékoztatásból, például elmaradt a 

szavazók számának közlése, pedig a részvételi adatok már délelőtt rendelkezésre álltak. Az előválasztás 

eljelentéktelenítésére irányuló állami híradós kommunikációval nyilvánvalóan ellentétes lett volna a 

több mint 630 ezer választópolgár részvételének a közzététele. A szavazatszámlálás ekkor még javában 

folyt, ugyanakkor a vizsgált hírműsorok már megnevezték a nyertest. „Elemző: Gyurcsány Ferenc a 

győztes” címmel szerkesztették mindkét adásba az előválasztással kapcsolatos hírt, amelyben azt 

 
9 https://hirado.hu/belfold/video/2021/09/14/ellenzeki-elovalasztas 



harsogták, hogy Gyurcsány Ferenc nyerte a baloldali előválasztási színjátéknak titulált eseménysorozat 

első fordulóját. Mivel egyértelmű, hogy a DK elnöke mindenkit maga alá gyűrt a baloldalon, így szinte 

teljesen mindegy, hogy melyik miniszterelnök-jelölt végez az élen, a győztes valójában Gyurcsány 

Ferenc, állította az állami televízióban gyakran megszólaltatott XXI. század Intézet vezető elemzője.  

A hírben információt közöltek a „kiszivárgott” adatok alapján a miniszterelnök-jelölti választás 

állásáról, miszerint Dobrev Klára, Karácsony Gergely, Márki-Zay Péter, Jakab Péter és Fekete-Győr 

András a sorrend, ugyanakkor azt hangsúlyozta az elemző, hogy az a lényeg, hogy a második fordulóba 

Gyurcsány legmegbízhatóbb szövetségese, a felesége és Karácsony Gergely, a bábja bejutott, a Jobbik 

és a Momentum elnökével pedig leszámolt Gyurcsány, akinek egyébként a 2010 előtti világ 

visszahozatala a célja. 

Ez a híradás egy sajátos műsorelem volt, hiszen az alapinformációt, hogy ti. ellenzéki előválasztást 

tartottak, éppen csak megemlítették, és rögtön a következő szint, a nem részletezett esemény 

kommentálása következett. A történést rögtön az értékeléssel, a magyarázattal együtt tálalték, 

megadva a kulcsot ahhoz, hogy mit is gondoljanak a nézők az ellenzéki előválasztásról. Az értékelés 

azonban semmiképpen nem nevezhető független szakmai véleménynek, hiszen az elemző olyan 

szervezet vezető munkatársa, amelyet mindig segítségül hív a kormány vezérelte média, ha a kormány 

álláspontját kell „szakértői” köntösbe burkolva megerősíteni, igazolni.  

Az állami hírműsor szerkesztőinek eszébe sem jutott, hogy az előválasztásról más értékelő véleményt 

is közvetítsenek, esetleg megkérdezzenek eltérő álláspontot képviselő politikai aktorokat. A csaknem 

két perces műsorelem célja az volt, hogy az ellenzéki mozgósítás és voksolás jelentőségét kétségbe 

vonja, a vezető ellenzéki szereplőket pedig az összegyurcsányozással hiteltelenítse.  

 

Szigorúan szelektált adatok 

Bár az előválasztásról szóló hírnél számokat nem közöltek, a műsorokban soron következő „Nézőpont: 

Hatástalan az előválasztás” címmel közzétett hírben már számokkal ismertették a Nézőpont Intézet 

friss közvélemény-kutatásának az eredményeit azzal kapcsolatban, hogy változott-e a két politikai 

tábor nagysága az ellenzéki előválasztás, illetve a kormánypárti „Stop Gyurcsány! Stop Karácsony!” 

elnevezésű aláírásgyűjtési kampány hatására. Az eredményekből az látszott, hogy hibahatáron belüli a 

változás, azaz azonos hatást fejtett ki a két mozgósítás, legalábbis a biztos szavazók körében. A Fidesz 

53 %-ot, az egyesült ellenzék a szavazatok 45 %-át szerezné meg, az előző hónap számaihoz hasonlóan, 

hogyha most lenne a választás, közölték. (A Republikon is végzett felmérést, nála a biztos szavazók 

körében a Fidesz 44, az ellenzék 52 %-on áll szeptemberben. A Závecz Research szerint pedig a Fidesz 

48%, az ellenzék 50%-os a pártválasztók körében.10)  

Az tipikus, hogy az állami híradásokban kizárólag a kormányhoz közelálló Nézőpont Intézet 

közvélemény-kutatási adatait használják, ami gyakran a kormánypártok javára torzít. Most viszont azt 

tapasztaltuk, hogy a közvélemény-kutató megállapításait is tovább torzították az állami híradóban 

azzal, hogy megtévesztő címmel tálalták a hírt. Annak ellenére, hogy a kutatóintézet szó szerint azt 

állapította meg, hogy „a baloldal előválasztása és a jobboldal aláírásgyűjtése azonos hatással járt: 

szeptember hónapban csak a hibahatáron belül változott a két politikai tábor közötti különbség”, az 

állami televízió ezt úgy interpretálta, hogy hatástalan volt az előválasztás. A számos közvélemény-

kutatási adat közül pedig éppen azt ítélték közlésre méltónak, amelyik a legnagyobb Fidesz fölényt 

mutatja. A Közszolgálati kódex a hírek, az időszerű politikai műsorok sokoldalúságának, 

tárgyilagosságának és kiegyensúlyozottságának, a vitatott kérdések ismertetésének, a vélemények, 

 
10 https://kozvelemenykutatok.hu/havipartpreferenciak/ 



nézetek sokféleségének bemutatására vonatkozó elveinek a teljesülése nem volt felfedezhető sem 

ebben a híradásban, sem a műsorok egészében.  

 

Az MTVA 2020. évi üzleti jelentésében11 az szerepel, hogy az M1 híradók napi elérése tavaly 1,2 millió 

ember volt. Tovább pontosítva ez a szám már kisebb, az M1 csatorna 19:30-as híradóját naponta 132 

ezren követték, az elért közönségaránya 3,3%, az elért nézőszám, tehát akik legalább 1 percre 

odakapcsolnak a híradóra, 333 ezer fő volt. A nemzeti főadó, a Duna televízió 18 órakor kezdődött 

hírműsorát naponta átlagosán 80 ezren nézték, a legalább egy percre az adásba kapcsolódók száma 

pedig 135 ezer fő volt. Minimálisan ennyi nézőt vezet tehát félre a köz áldozatvállalásából működő 

állami televízió, ennyi embert csap arcul akkor, amikor a küldetése szerinti „valódi társadalmi egység” 

megteremtése és a nézők kiegyensúlyozott tájékoztatása helyett kizárólag a kormány üzeneteinek a 

továbbítását, felhangosítását végzi. 

Az elemzést a Mérték megbízásából Bencsik Márta készítette.  

 
11 https://mtva.hu/wp-content/uploads/sites/17/2021/06/MTVA-
2020_%C3%A9vi_besz%C3%A1mol%C3%B3_k%C3%B6zz%C3%A9tenni.pdf 




